SUBMISSIONS

SUBMISSION DETAIL

Dilek KIRNIK
 


Keywords:



SINIF ÖÐRETMENLERÝNÝN EÐÝTSEL OYUN KULLANMA DURUMLARININ ÝNCELENMESÝ
 
Eðitim sürecinde öðrenilenleri pekiþtirmek, öðrenme deneyimlerini eðlenceli hale getirmek, öðrencilerin derse iliþkin algý ve tutumlarýný olumlu yönde deðiþtirmek için eðitici oyunlar oynanmaktadýr. Eðitici oyunlar her ne kadar öðrencilerin biliþsel geliþimi için faydalý olduðu ifade edilse de aslýnda duyuþsal ve psiko-motor becerilerini de olumlu yönde etkilemektedir. Temel öðrenmelerin yaþandýðý ilkokulda öðrencilerin geliþim özellikleri dikkate alýndýðýnda öðrencilerin dikkat sürelerini etkili kullanmak, öðrencilerin derse katýlýmýný teþvik etmek ve öðrencilerin düþünme becerilerini geliþtirmek için eðitsel oyunlar oynanmasý önemlidir. Bu çalýþmanýn amacý sýnýf öðretmenlerinin eðitsel oyun kullanma durumlarýný incelemektir. Çalýþmada nitel araþtýrma yaklaþýmlarýndan durum çalýþmasý yöntemi kullanýlmýþtýr. Araþtýrma kapsamýnda merkez ilçede yer alan ilkokullarda görev yapan 17 sýnýf öðretmeni ile görüþme yapýlmýþtýr. Araþtýrmada elde edilen veriler betimsel ve içerik analizi ile deðerlendirilmiþtir. Araþtýrma sonucunda öðretmenler; kalýcý öðrenmeyi saðlamak, öðretim sürecini nitelikli hale getirmek ve öðrencilerde paylaþma ve iþbirliði anlayýþýný geliþtirmek için derslerinde eðitsel oyunlar kullanmaktadýrlar. Öðretmenler eðitsel oyunlarý seçerken oyunlarýn; kazanýmlara uygun olmasý, öðrencilerin oyunlarý oynayabilme durumlarý, oyunun eðitici yönlerinin olmasý, ders süresinin uygun olmasý, sýnýfýn fiziksel özelliklerine uygun olmasý vb. ölçütlere dikkat etmektedirler. Öðretmenler; Türkçe derslerinde Kelime üretme, Bilmece sicimi, Evet hayýr, Sessiz sinema ve Cümle uzatma oyunlarýný kullanýrken Matematik derslerinde tangram, tombala, su doku gibi oyunlar oynamaktadýrlar. Hayat Bilgisi derslerinde ise Eþleþtirme – hafýza oyunlarý, Puzzle, Kimdir bu? oyunlarýný sýklýkla kullanmaktadýrlar.

Anahtar Kelimeler: Eðitsel Oyun, Ýlkokul, Oyun Temelli Öðrenme